onsdag 29 september 2010

Väva i vävstol

I två dagar har jag kämpat i skolan för att sätta upp två vävstolar. Det är både smärtsamt för rygg och nacke att krypa under vävstolen då man ska fästa alla trådar och snören. Detta var bara två av alla vävstolar jag ska fixa under dem närmsta veckorna! Visst det är superkul att väva men förberedningen innan är hemsk.. Idag har jag kunnat börja väva lite smått på experimenten vi ska göra.. Jag har börjat med ullgarn och knyter rya i väven. Inget av det vi ska väva den här veckan ska bli något (det FÅR INTE bli något).. Därför kan jag känna att jag inte riktigt bryr mig om hur de ser ut det som jag väver.. Nästa vecka däremot när jag får väva något som jag kan ha användning för då kommer jag lägga ner mycket mer tid att få det perfekt..

Salen vi väver i är en varm sal med allt för lite syre i, jag blir så trött av att vara där inne. Något pucko som byggt huset har sett till att man inte ska kunna öppna ett ända fönster där inne. Vi är 20 stycken som sitter där inne i värmen och alla garnfibrer som yr runt.. Ni kan ju tänka er!! Under fördjupningen funderar jag på att vara på skolan under kvällar och helger då det inte är så många som sitter där inne..

Men gu vad jag låter bitter!! Jag är inte det, utan bara väldigt trött.. Ser fram emot nästa vecka då jag får börja smått med fördjupningen :)

Ska förbereda mig inför redovisningen nu på fredag.. Måste fan skissa ännu mer och tänka ut vad jag ska säga för något..

Nu ska jag fortsätta sticka på emmas sockar tills henrik kommer hem från jobbet.. Gjorde en miss när jag var på hemflit och glömde köpa ett grannystan till Henriks vantar jag lovat att sticka.. Jag skickar han för att köpa det, hoppas det blir rätt!!

Inga kommentarer: