torsdag 9 september 2010

Lite tankar om partier och sekter

Mina tankar är inte alltid lätt att få ner med korrekt svenska och så att man förstår vad jag menar, men jag försöker :)

Något jag tänkt på nu länge, inte bara nu när valet närmar sig.. När jag ser och hör alla debatter och folk runt en som är med i partier eller är engagerad i politik, ser jag likheten med dem och olika religiösa sekter.

Man ska inte gå och höra och se på partiledarna för dem kan twista hjärnan på en med sina anklagelser på andra parti som inte tycker lika som dem.. Dem höjer sig själva och sina partier till skyarna och säger att dem är det bästa som finns.. Alla som då har gått med i det partiet ser då upp till den som om han/hon var GUD.. Så försvarar dem sin TRO in i det sista.. Jag säger då det alla partier är olika sekter, läskigt hur politik får människor till å bete sig! Sen när alla sekter (partier) slås ihop så ska dem bestämma över ens liv.. Visst det måste ju finnas en regering, men sluta ljug och säg i stället hur det ligger till. Det finns t.e.x. inga jobb och du kommer bli senil och dö på ett hem strax efter du gått i pension så vad behöver du extra pengar till?

Nä man ska gå in och läsa på de olika partiernas sidor och få sin egna uppfattning och inte lyssna på dem. De är bara människor, en som jag själv, så jag tycker ingen av dem är nå märkvärdig. Men dem är lite roliga ändå..

Ja det var lite av vad som finns i mitt huvud. Jag kan inte sätta ord på allt så jag kan inte skriva nå mera...

En sak till.....

Prisa dem röd/gröna, halleluja !!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du har kanske rätt när du skriver att det finns likheter mellan sekter och politiska partier. Men nu blir jag nyfiken, du skriver att du ska rösta på de rödgröna, vilket parti ska du rösta på? Jag gissar att Henke är sosse eller möjligtvis vänsterpartist, och du? /Stina

Sofie sa...

Ja sist fick MP min röst, när det handlade om EUvalet. Men det känns som att jag måste stödja Mona den här gången. Jag håller med det hon och partiet står för i det mesta, skolfrågorna m.m Det här med skatten och det, det har ju gjorts undersökningar och forskning om det. Danskar som betalar mer skatt än svenskar är världens lyckligaste människor, jag tycker man ska sluta vara så egoistisk och missunsam mot andra som har det svårt. Pengar är inte allt, och för dem flesta nu med moderaterna som regering blir det bara en hundring extra i plånboken men får betala mer då sjukvård m.m nu kostar så mkt. Dem som verkligen tjänar på moderaterna är dem som redan har det mer än bra här i livet, synd att många inte ser det..