onsdag 8 september 2010

Söker inspiration från 50-talet

Grupp och skolarbete med tryck.. Jag ska inspireras av 50-talet.

Musik från 50-talet är ju mycket trevlig musik. Brukar faktiskt lyssna på lite "gammal" musik lite då och då. Eller bara se formen på den här radion (jag har nästan en likadan fast från 40-talet i min sommarstuga) den här kan man ju ta former ifrån till mitt projekt... Tänka formen och lite 50-tals musik, det kan jag ju inspireras lätt utav :)

Eller mönstret på den här koppen! Dessa koppar och liknande blåa original kopparna har jag också i sommarstugan :) Men detta är lätt att inspireras av, bara ta mönstret och göra om det till mitt egna :)

50-tals kläder och dåtidens miljö och levnadssätt kan man ju också inspireras av. Uppgiften är ganska så fri men ska handla om "rummet".


Sen får jag ju inte glömma Elvis ;)

Lika bra att börja skissa på några alternativ till textiltrycken. Jag är fortfarande sjuk men hålla i en penna och rita lite ska jag nog klara av! Och jag jobbar alltid bäst med sånt här kreativt tänk och nya idéer när jag är hemma :)

Inga kommentarer: