fredag 3 september 2010

Min fredag..

jag vaknade klockan 6 och klev upp efter endast några få timmars sömn i natt.. Orolig sömn, kändes som att jag bara blundade och inte sov, lustig känsla det där alltså. Sen så tog det några timmar innan jag riktigt sov,bara kollade klockan hela tiden :(

Men jag gav mig i vag strax innan åtta till högstadieskolan för att vara vikarie! Det gick hur bra som helst, tjoohoo! Jag var riktigt bra idag på att prata högt som har vart en av mina svagheter, jag pratar lågt i vanliga fall.. Jag hade läxförhör, genomgångar av konsthistoria och lärde ut engelska.. Jag lära ut engelska? Jo det gick suveränt, jag är bättre än jag trott :) Jag hade så fina elever idag, alla jobbade på även fast dem hade vikarie. Jo fanns ju såklart några som skulle testa gränserna men det är bara att sätta ner foten innan det spårar ut. Måste bromsa innan det går utför liksom.. Men mest av allt så var det arbetsro inne i klassrummet och dem räckte upp handen så jag fick trippa runt och hjälpa :) Jag har haft så roligt som vikarie idag!!

Hem kom jag, efter ett tag kände jag att jag var jättetrött. Måste ha berott på min dåliga sömn i natt!! Men det stoppade inte mig från att storstäda lägenheten, haha mina ögon var t.o.m. röda av trötthet!! Tog därför en powernap när jag städat klart.. Vakna och Henrik och Daniel kom med min nya säng som dem hämtad åt mig!! jag är så glad över att jag äntligen har fått en säng :D Men efter som det skulle vara fredagsmys här hemma så får jag vänta med att montera ihop den tills i morgon. Självklart blev jag otålig och rev upp kartongerna.. Just nu är det frigolit som yr omkring här inne, så mycket för storstädningen hhahaha :P men det kan inte hjälpas..

I morgon blir det även plugg för mig, jag måste skriva lite uppgifter och läsa lite i ryamattan och skriva till den. Tur att den har många fina bilder i sig :)

God natt..

1 kommentar:

SN sa...

Vad roligt att läsa din blogg. Jag är så otroligt stolt över dig. Genomgångar och allt går bra, så roligt!! Du är säkert väldigt omtyckt av eleverna. /stina