söndag 12 september 2010

Regn och rusk = Plugga

Idag är det riktigt höstväder ute, regn, grått och kallt. Lika bra att sitta inne, dricka kaffe och plugga. Jag har precis plattat mitt extremt lockiga hår (trollvarning på mig, haha) så jag ska börja med att läsa ett häfte Textiltryck - En historisk återblick och sen svara på frågor och skriva någon sida om det. Sen ska jag förbereda inför en redovisning som jag har i morgon bitti, ska redovisa mitt 50-tals inspirerade tyg och vara bered att svara på de olika frågeställningarna (bara jag kan hitta häftet där dem finns)... När jag gjort det fortsätter jag läsningen av boken Ryamattan..

Bianca bakom gardin ser ut så här, vilket fint blomtryck hon har fått. En idé till textiltryck kanske, katter och/eller blomtryck ? hmm...

Inga kommentarer: