onsdag 15 september 2010

Här är dem!

Dem som ska rädda Sverige och mitt framtida arbete! Jag kan inte tänka mig att estetiska gymnasieprogram som hantverksprogrammet och mode/design linjen inte kommer att finnas kvar. Dem är lika viktiga som högskoleförberedande program som samhäll och natur! Jag som är mitt i min utbildning till textillärare på gymnasiet vill ha kvar yrkesförberedande program och estetiska program! Sen så är det mycket mer som gör att jag tycker om dessa människor och deras politik. Jordnära och solidariska, titta bara på dem, dem är ju t.o.m. snygga. Sen så tycker jag det är på tiden att det blir en kvinnlig statsminister :) Tyvärr så tror jag dem lite lägre siffrorna i statistiken beror på att hon är just kvinna. Sverige har kommit en bit när det gäller jämställdhet men är inte riktigt framme ännu.. men men...

Jag håller tummarna för en röd/grön regering i framtiden med en kvinnlig statsminister!!


Inga kommentarer: