onsdag 15 september 2010

Blöt shopping

Jag var in till stan en sväng, först var jag nära att missa bussen men den snälla busschaffören såg att jag sprang mot honom så han stannade :) Blev dock genomblöt för regnet öste verkligen ner.. Nästa gång ska jag lägga ner hemnycklarna en halvtimma innan jag far så slipper jag tokleta i sista minuten!! Men jag tog mig iväg alltså, blöt eller inte jag hade ett uppdrag att utföra :)
Förutom att jag skulle in och köpa en bok som ska läsas till skolarbete så var jag även på jakt efter en förlovningspresent. Emma och Robin har förlovat sig och jag är bjuden på fest i helgen :) Jag hittade något som jag vet alla tycker om och som passar som present till sådana tillfällen. På Söndag kan jag skriva vad jag ska ge dem för något!
Jag har även en idé om vad jag ska sy för något trevligt till mitt sovrum och till min hall, så jag har köpt några söta tyger i rosa och ett annat lite höstigt.. Det kommer bli fint :) Nu håller jag på att torka efter skyfallet, men ska snart börja plugga igen :)

Bilder på mina tyger




Det här fjärilstyget hittade jag i fyndlådan. En meter för 30 :- Kan nog bli lite söta små julklappar av detta bla.


Vlisefix, nya trådar och vitt bomullstyg


Det höstiga tyget till hallen. Även fast det är blommor så är färgerna höst för mig. Perfekt då jag älskar blommor och att jag hittade dem i en passande färger till hallen.

Inga kommentarer: