fredag 10 september 2010

Skyldig

Till att smitta ner Henrik med den hemska förkylningen :( Stackarn får stanna hemma från jobbet idag och jag vet precis hur han känner sig, det börjar med en jävlig halsbränna, sen halsont och nästan omöjligt att svälja och sen huvudvärken som ligger som en krans runt huvudet.. Sen hostan som gör att man nästan hostar upp magen och den rinnande näsan som man snyter tills man får ont.. Men om man lever ihop är det nästan omöjligt att inte bli smittad..

Jag är fortfarande sjuk och förkylningen har mig i sitt grepp och det är svårt att ruska av sig den. Tror det bara är att sova bort den och vila, men bara och bara när man går på Universitetet och har deadlines är inte att bara vila och sova, Nej! Jag ger mig snart iväg till skolan för textiltryckningen som tar sådan tid alltså.. Men det är roligt men jobbigt när man är sjuk :( Igår fick jag gå hem tidigt eftersom jag var helt slut och hostan bara trappa upp mer och mer.. Idag ska jag försöka bli klar, men det blir en lång kväll på skolan i så fall, säkert till efter 17 nån gång.. Jag vill helst inte åka in i helgen och jobba, jag behöver vila och bli frisk och nu även ta hand om sjuklingen Henrik.. Tur för honom att jag inte använt upp alla näsdukarna och dem smärtstillande tabletterna, halstabletterna, iprenen och vitamintabletterna!

Inga kommentarer: