fredag 17 september 2010

Superwoman!

Om man får säga det själv så tycker jag att jag är mer än bra, inte bäst men nästan.. Jag går heltid i skolan med allt som det innebär (plugg nästan dygnet runt), jag tar hand om hemmet (nästan själv), och jag jobbar.. Förra veckan vikarierade jag som lärare och dem fortsätter att ringa in mig, de ringer även in mig från äldreboendet som jag jobbade på hela sommaren.. Är jag på högstadieskolan ringer dem från äldreboendet och tvärtom.. Är jag på universitetet kan jag inte alltid svara i mobilen men flera gånger i veckan ser jag att jag har haft ett missat samtal och ringer då upp, nästan alltid handlar det om jobb... Nu i helgen så ska jag jobba, plugga, gå på förlovningsfest och ha middagsbjudning och valvaka här hemma hos mig, till att sen börja på en ny vecka... Jag är ju ung, klart jag klarar av stressen :) Jag har inga problem med att ha fullt upp, för jag vet att det kommer dagar då jag inte har något alls att göra. Dagar som det inte finns något för mig att göra då känner jag mig lite rastlös och tycker det är lite jobbigt, jag letar efter något att göra...

Idag har jag varit på skolan och vävt lite grann och fått handledning. Jag gav mig sedan iväg till strömpilen för att köpa lite dryck till helgen ;) Jag hade en timma på mig innan jag skulle fara därifrån så jag hamnade inne på skoaffären och hittade ett par perfekta skor... men det fanns inte i min storlek 37 :( Mycket besviken över detta! Så jag gick till HM ist, där vet jag alltid att jag hittar något.. Det blev prickigt och blommigt och ett mörklila nagellack :) Nöjd och glad!


Nu ska jag diska, städa, väva och kanske sy lite om jag hinner innan Henrik kommer hem.. Ikväll blir det Idol på tv och stickning av sockar :)

Inga kommentarer: