söndag 17 oktober 2010

Trögt

Här sitter jag och försöker plugga lite, men det går tröööögt.. Nä ofokuserad på att läsa och tänker på annat och glömmer det jag precis läst..Men jag ska ryka upp mig ur matkoman som jag hamnat i och läsa klart kapitlen i Slöjda för livet .. Jag har vart på skolan en sväng idag och börjat väva på min sjal, tror det kommer bli jättebra, lite blått och lite grönt.. Men man ser då att det är min stil på grejer, mycket färger och starka färger på det jag gör, jag är allt annat än beige och blaskig :) Lite annat färgglatt är dessa textiltryck av Josef Frank, jag tycker om dem här mönsterna. Har precis skrivit klart en liten uppgift om honom.. Jude från Wien flydde kriget och började arbeta på Svenskt tenn som formgivare, hans mönster trycks ännu idag, nu vet ni det!!


Inga kommentarer: