måndag 11 oktober 2010

852

Idag har det varpats trådar in i det sista! Jag har varpat 852 trådar på 2 meter! Tog sin lilla tid då det blev trassel.. Tur att jag har det bästa tålamodet :) Men att varpa trådar är det enklaste, jag vet vad som väntar mig de närmsta dagarna och det är mindre kul. Men när allt är fast i vävstolen är det kul igen :)

Jag visste inte riktigt vad jag gav mig in på när jag valde det tunnaste bomullsgarnet jag kunde hitta, men nu har jag en aning om vad det blir.. Mycket jobb!! haha

Jag hoppas för guds skull att min sjal blir fin... Har höga förväntningar på mig själv och det ska man ha!

Har ansökt till vårterminen idag.. Tur att jag har långa tjuvlyssnar-öron ibland och hörde att sista dagen var nu i veckan. Jag hade helt glömt bort att jag skulle ansöka! Hur skulle det sett ut om jag inte satt i textilsalen med resten av klassen till våren?! Nej nej jag ska vara där och ingen annanstans!
Nu påminner jag andra att inte glömma! :)

Undra om jag ska se på desperata hemmafruar ikväll eller om jag ska se New York fruar? Jag ska iaf planera inför morgondagens redovisning!

Inga kommentarer: