måndag 18 oktober 2010

Träningsvärk

Har världens träningsvärk i armarna efter dagens vävning. Det är ett himla jobb det här med vävstolar, den som aldrig vävt kan inte förstå hur smärtsamt det kan vara. Efter en hel dag 8-17.30 får man ont i rygg, ben och armar.. Även i huvudet också om man har otur.. Bara att få in trådarna i stolen, hujja!! Som en i klassen idag sa, - Jag har legat under den här vävstolen i fler ställningar än som finns i kamasutraboken! Det är faktiskt så det är, fast jag uttryckte det som att spela twister och limbo på samma gång :P Men en trevlig nyhet är att jag idag hunnit väva hela 25 cm på 6 timmar! Tjohoo det går undan värre :) Imorgon blir det nog en liknande dag, men jag hoppas på att få vävt minst 30 cm iaf om jag ska hålla min deadline, ska ju jobba på äldreboendet i helgen, plus att jag ska iväg på "kalas" så det blir ingen skola i helgen!

Imorgon seminarium igen, hade ett idag också.. Tråkigt med seminarium, jag vill ju hinna väva.. Måste komma på några frågeställningar tills dess, jag vettitusan vilka jag ska dra till med, men det löser sig!! :)

Inga kommentarer: