lördag 30 oktober 2010

Inget för mig..

Kanske är jag tråkig och traditionell av mig, men jag tycker det här med halloween firande inte är något kul alls.. Det är ju ingen svensk tradition. Sen att spöka ut sig och gå och tigga godis och pengar av okänt folk, sånt kan dem hålla sig till borta i USA! Nästa helg är det Allhelgona och vissa tror ju att man ska festa och klä ut sig till spöken då och det är helt fel. Det är respektlöst.. Nej fy för barnsliga halloween, undra vad det skulle heta på svenska, jag har då ingen aning vad ordet halloween betyder på engelska.

Undra om klockan på mobilen ställer om sig av sig själv i natt, märker jag väll imorgon.. Tycker synd om dem som jobbar natt som får jobba en timma mer än vanligt. Men skönt för andra som får sig en sovmorgon :) Så i natt plockar vi in trädgårdsmöblerna och till våren plockar vi fram dem :) Mening jag fick lära mig för att hålla reda på när man skulle dra fram eller bak klockan.

Inga kommentarer: