onsdag 27 oktober 2010

Moment kroppen

Idag har det var introduktion till nya momentet Kroppen.. Vi ska sy och ha oss i 3½ vecka :)
Vi fick idag också börja lite smått med träning i förändringar i mönster och att måla kroppen.. Mina teckningar på nakna kroppar vart fan skitfula och såg knappt ut som människor, haha Fort skulle det gå innan bilderna försvann på tavlan och en ny nakenbild kom upp... Trodde fan jag skulle dö av skratt när en i klassen som satt bredvid målade ansiktsuttryck på sina målningar, skratta tills jag grina!! Så kul jag kan ha, och när jag börjar skratta kan jag inte sluta, 5 minuter senare sitter jag fortfarande och tänker på det som jag skrattat åt och då börjar jag igen och skrattar mer :P

Skulle även in till stan och hitta tyg till skjortan jag ska sy! Hittade inget användbart tyg alls, finns inte någon bra tygaffär med tyger för klädsömnad! Det som finns är typ Ohlssons tyger och dem är mer inriktade på gardintyger. En såpass stor stad som Umeå tycker jag ska ha lite mer utbud! For alltså hem utan något tyg :( 

Det trevliga med att fara in till stan var att jag möte upp Henrik sen när han slutade för dagen. Vi gick till Eurasia och åt en brakmiddag med efterrätt, trodde inte att jag skulle kunna resa mig från stolen, så mätt var jag. Maten var också toppen, mycket gott :)

Nu tvättar jag.. Sen blir det sängen och sova om jag ska orka morgondagen, jag är trött...

Inga kommentarer: