fredag 4 november 2011

Tokigt bekväm

Imorse pajjade våran vattenkokare! Där stod jag med mitt penntrollhår (morgonfrissan) och morgonrock och är kaffesugen.. Först såg jag att sladden inte var i och satte i den, men den gick fortfarande inte igång!! Tokig blev jag och ropa efter Henrik, HJÄÄÄÄLP KOOOM! haha ja jag är lite galen ibland, helst vid 7 tiden på morgonen när det inte går som jag vill. Men men, Henrik kommer och försöker hjälpa mig med kokaren och han konstaterar efter några sekunder att den är trasig :(

Suck där sitter jag och har gett upp, jag får inget kaffe tänkte jag.. Tanken slog mig aldrig att man kan koka vatten i kastrull! Tror det beror på att jag helt enkelt har blivit för modernt bekväm och har använt vattenkokare i många år. Men tur så har jag min andra hälft som slår igång spisen och kokar upp vatten åt mig. Henrik är så smart :) Så jag fick mitt älskade kaffe..

Nu har jag vart iväg på affären och köpt mig en ny! Jag kommer aldrig att "go back to basics" när det finns så fiffiga apparater som dessa!


Inga kommentarer: