tisdag 8 november 2011

Svenska vårdcentraler

Vilket skämt! Jag vet inte vad andra har haft för erfarenheter av vården men jag har då inga trevliga. Att det ska vara så svårt att få hjälp när man verkligen behöver det. Jag har funderat på att gå till privata läkare ist för att slippa allt tjorv.

Idag ringde jag min vårdcentral och jag ville komma in och få hjälp. Då hänvisar sjuksköterskan i luren att jag ska ringa min läkare (vem det är bestäms utifrån vilket datum jag är född), men den läkaren har inte tid med sånt dom närmsta dagarna för att han är på utbildning och resten av tiden är han på en annan vårdcentral! Men varför kan jag inte träffa någon annan frågar jag då?! Sjuksköterskan babblar på att så är reglerna, men att jag kan skaffa en sida på hemsidan mina vårdkontakter , men det skulle inte gå fortare, AAAAHHH! Jag ska nu ringa på fredag till läkaren mellan 8- 8.30. Jag är fundersam och frågar - Hur stor chans är det att just jag kommer fram? (Jag har erfarenhet av att inte komma fram och har fått ringa under flera dagar innan just jag får prata med någon, pga av inga telefonsystem som sätter en i kö) Suck :( Efter jag frågat så blir det en stunds tystnad och hon säger att jag får iaf försöka. Jaja tack då! 

Inga kommentarer: