lördag 5 november 2011

Gårdagens lyckade paj


Jättegod paj! Jag bytte ut champinjoner mot trattkantareller och det blev mer än lyckat. Henrik som inte är så jätteförtjust i just kantareller tyckte om pajen. Den innehåller utöver svampen getost, philadelphia, grädde och ägg, så den blev syrlig på ett bra sätt, vi älskar getost. Till det här serverade jag en fin sallad :)

Idag är det ju Allhelgona. Jag har varit väldigt förvirrad över Allhelgona och Halloween. Jag har blandat ihop dagarna och när det egentligen är flera gånger. Men jag har nu fått förklarat för mig hur det ligger till. Halloween har man kunnat fira både förra helgen (som i Amerika) eller den här helgen (igår den 4:e som man "brukar" i Sverige).
Det är en söndag idag alltså.. Så det blir att roa sig här hemma, jag har en del saker jag kan sitta med. Ute är det ändå så trist, grått och mer grått. Väntar på att snön ska komma så det blir lite ljusare.

Nu blir det lite kaffe på det! Ha de! :)

Inga kommentarer: