fredag 25 november 2011

Knytkalas?

Jag och Henrik har blivit inbjuden att fira jul hos en släkting till honom. Men förvånad blev jag när det är typ ett knytkalas. Jag ska laga min egna mat och ha med mig.. Jag som kanske är uppfostrad på ett annat sätt höjde på ögonbrynen. Detta har jag aldrig varit med om någon gång.. Jul är ju ingen tjejkväll lr liknande och blir man inbjuden så antog jag att man tar med sig en present och ett strålande humör.. Jag läste på vett och etikett sidan och kunde inte hitta något om just Julafton, men om andra liknande tillställningar då man blivit INBJUDEN och det var inte okej. 7 personer är ju inte mycket folk, jag bjöd ju för fasiken 15 personer och fixade all mat och köpte flera boxar vin, jag hade ingen tanke på att folk skulle ta med sig sin egna mat när jag bjudit in!!

Nej det verkar väldigt konstigt.. Jag måste fundera på hur jag vill göra faktiskt. Jag är långt ifrån snål så det är inte det, utan det är hela grejen. Ringde min syster och berättade och fick frågan - vad är det för folk? Varför bjuder de in då? och en massa skratt :) hahaha Nä en fundering måste läggas på det här..

Inga kommentarer: