måndag 6 februari 2012

Min lilla bäbiskatt

Jag är riktigt nere just nu. Jag har kommit hem från veterinären och fått svar på vad det är hon har. Det är samma som hon hade för ett halvår sedan och det är inte matallergi som vi då trodde. Nej utan hon har en ärftlig hudsjukdom som är vanlig bland katter, eosinofila plaque heter den. Hon ska nu behandlas ordentligt med kortison, penicillin och droppar. Jag hoppas nu att det går bort. Det är tydligen väldigt ovanligt att just den här sorten sätter sig i munnen (som i detta fall). Med detta menas iaf att när det går bort kan det komma tillbaka i skov under hennes liv, alltså då och då. Och det behöver inte vara på samma ställe och det kan gå lång tid mellan skoven.

Detta är väldigt jobbigt för mig, då katterna är som mina små barn. Just nu känns det inte bra :( Men jag ger inte upp så lätt. Jag ska ta hand om mina kattbäbisar hela livet! Och det finns ingen gladare och busigare katt än min Lilly :) Perser och Birmor är världens finaste katter också, men mina är finast <3

Inga kommentarer: