måndag 6 februari 2012

Åh suck

Nu har jag det där trycket över bröstet igen.. Allt känns väldigt jobbigt. Nu ska jag snart ta Lilly till veterinären ytterligare en gång.. Olycksdrabbad katt, nu är tandköttet svullet och blöder, luktar inte gott och hon nyser hela tiden :( Det ända som är "bra" är att det har blivit varmare idag så det känns lättare att ta henne dit då. Jag åker ju buss och det är byten och grejer :( Asjobbigt med transportbur och sjuk katt, men jag gör det för Lillys skull! Idag är det bara några enstaka minusgrader, igår var det minus 20 och det ska det även bli imorgon..

Jag åker också själv dit då Henrik är på sitt jobb.. Men det är inte lätt att ta en tung katt i bur och gå.. Efter några meter känner man armen gode bra.. Nu hoppas jag att Lilly ska bli bra fort, för jag tycker det är jättejobbigt med alla dessa sjukdomshistorier..

Såret hon hade innan jul har blivit fint, det syns inte att det vart något förutom att pälsen inte växt ut riktigt än.

Inga kommentarer: