torsdag 23 februari 2012

Jag ska på Dejt!

På arbetsförmedlingen :) Hela stans vårdbolag kommer och ska rekrytera personal och det kan jag inte missa! Jag har just nu skrivit ett fint CV som passar till alla möjliga tjänster, då jag ska "sälja" mig själv till alla :) hehe Jag har ju bra referenser och mycket erfarenhet av vårdjobb, så jag hoppas dom vill ha mig :)

Sen om jag ska hoppa till något annat. Igår såg jag av en slump en debatt på tv om volontärer inom vården. Vissa tyckte inte det var bra för de kan bli så att "riktig" personal dras in då och andra tyckte det var bra att det finns de som ställer upp.. Man fick även se ett inslag när en gammal man hade en volontär på besök och han tyckte det var toppen, han hade inte fått gå ut så ofta annars (ofta=en gång i veckan max.)..

Nästa vecka ska jag till socialtjänsten och anmäla mig just som volontär, så det där var ju kul att jag snubbla över just det debattprogrammet. Tål ju att tänkas på. Men det stoppar inte mig från att vilja göra någon glad.. Nu är det många som aldrig skulle "jobba" gratis och bara tänker på lön och pengar, men sån är inte jag.. Det finns viktigare saker enligt mig..

Något som gjorde mig glad var det fina Sms:et jag fick i morse, i det stod det - tack för att du finns <3 kram av en kompis.. :) Sånt får man inte höra så ofta.

+ Jag är superglad över den nya lilla prinsessan som kommit :) Bild tack!

Inga kommentarer: