torsdag 1 september 2011

ligger efter

Veckan har bestått utav arbetsjobb och jobb som "kattvakt" :) Jag ligger efter med hushållssysslorna! AH jag blir tokig av smutsiga golv, kattsand, spån, LÖV ja men jisses så jag har det här hemma just nu.. Fasen imorgon innan jag far på jobbet ska jag ha skinnande golv och städat i vartenda vrå! Jag blir knäpp av stökighet. Att grejer ligger framme på bordet klarar jag av men inget annat..

Inte så konstigt att jag har varit "lat" den här veckan då jag har haft knäppaste schemat på jobbet. Jag har jobbat heldagar/kvällar så här : Kväll, morgon,kväll,morgon och nu kväll igen! På det har jag heller inte sovit så många timmar pga busig katt som trampar på mitt huvud, hår, ansikte och låter som en traktor, haha Men sånt får man räkna med när man har kattunge, som små barn som ska upptäcka världen (lägenheten och mitt face i detta fallet).

---------------------------------------------------------------

På lördag är det kräftskiva och jag ska väl göra nå paj. Åh vad jag blir trött när jag tänker på att behöva laga mat på lördag, haha toppen av lathet! Just nu känns det jobbigt att behöva göra något alls i helgen. Jag vill vara med mina katter och vila upp mig :) Men jag måste offra en kväll och vara lite social och jag är säker på att det blir trevligt! Jag hoppas jag blir piggare och peppad på lördag.. Lite vin ska väl göra susen :P

Inga kommentarer: