lördag 10 september 2011

Piroger

Jag tänkte prova att laga egna piroger. Har bara ätit dom köpta, men kan tänka mig att egengjorda är mycket godare (precis som med pizza). Tycker inte om oljiga grisiga maträtter. Till pirogerna tänkte jag även göra en soppa. Pirogerna ska vara lika goda nygjorda som upptinade, så jag kan göra många för att sen ha i frysen som kanske mellanmål eller till matlåda. Perfekt tänker jag!


Ställde mig på vågen förut. Nu när jag skaffat en blir det att man ställer sig på den några gånger i veckan, haha Jag är nöjd med mig själv nu. I våras visade den 57 kilo och jag kände mig ganska så pluffsig. Men i sommar då har jag rört på mig mycket, cyklat och haft ett fysiskt tungt jobb. Så det är väl i stort sätt därför vågen nu visar 51 kilo, men jag har även hållit mig undan för godis och onyttiga saker. Henrik ser ingen skillnad och tror det är muskler som farit bort, men varför känner jag mig då starkare än någonsin? Kommer även i mina jeans utan problem, i våras var det kämpigt!

Jag vet faktiskt inte vad som är idealvikten för någon i min längd 167 cm, men bara man känner sig nöjd och glad över sig själv är det väl det som räknas. Jag bor ju i en stad där var och varannan är överviktig (egen observation) , men fine with me är bara glad att det inte är jag! :P

Inga kommentarer: