tisdag 13 september 2011

Besök hos veterinären

Idag var vi med Lilly till veterinären. Vi trodde hon hade skärt sig i mungipan då hon var svullen och hade som ett skärsår.. Men Veterinären tittade noggrant och såg att det började komma i andra mungipan också och hon var svullen där med.. Då kunde han säga att Lilly troligen har matallergi. Så vi får se till att hon inte får i sig något av Biancas mat eller något annat utom hennes egna anpassade kattunge perserfoder. Hon fick även en antibiotika spruta och från och med imorgon blir det en antibiotika kur i 10 dagar. Den kuren består av en pasta som smakar köttfärs.. Vi ska även prova med tonfisk, makrill och olja maten hon får.

Buskatten tog jag på bar gärning för en stund sedan när hon åt av Henriks pasta!! Va fan?! För det första Grrrr Henrik plocka bort din middagstalrik efter dig! För det andra, jag vill inte ha en katt som äter från tallrikar eller tigger :( Jag måste uppfostra dom här busarna märker jag.. Uppfostran vad gäller katten är nog enklare än med Henrik, tyvär så har nog han fått en bristande uppfostran eller är det lathet att inte plocka undan efter sig? Efter 5 års "tjat" från min sida kan man ju tycka att det ska gå in..

Men men, sidospår sidospår, det jag är bäst på :) Det var katten jag skulle skriva om! Nu hoppas jag allt ska gå bra med Lilly. Jag är glad över att det inte var någon sjukdom hon hade iaf. Matallergi som små är ju mycket vanligt tråkigt nog.. Jag är inte orolig över något just nu. Hon leker och mår bra :)

Inga kommentarer: