onsdag 21 september 2011

Ändra livsstil

Jisses så svårt det är att ändra på sina dåliga vanor! Jag har försökt att hålla mig borta från vissa saker.. Max hamburgare och pommes är en av dom sakerna. Jag ska erkänna att jag var där och syndade, åt en hamburgare, pommes och smält ost.. Sist jag åt där var i våras någon gång, hmm men nu är det stopp! Någon gång går det väl bra. Godis har jag ätit också :( Jag slutade med godis för några månader sedan, men jag har köpt godis ett par gånger nu, attans!

Alkohol har jag vart bra på att undvika även fast det vart sommar och man kanske vill ha ett glas vin på kvällen. Tror bara jag har druckit vin 3 gånger sen i våras. Men jag är ju inte nykterist, så sluta ta ett glas vin i sällskap med andra kommer jag ju inte sluta med, haha

Börjat snusa gjorde jag också när jag inte mådde mitt bästa. Men idag har jag köpt mig onico och ska börja sluta igen med den värsta av mina ovanor. Finns bättre saker att lägga pengarna på (körkort tex) och jag förstör inte min hälsa med gifter. Detta är och har varit det svåraste att sluta med, men jag vet att jag klarar det!

Misshandel är ju ett hårt ord, men att stoppa i sig skit är en slags misshandel mot sig själv och sin kropp. Jag har känt en skillnad nu när jag har haft uppehåll med skräpmat och godis. En bra skillnad.

Jag låter väl nu som värsta hälsoknäppisen, men riktigt så farligt är det inte. Jag försöker bara lägga om kosten lite. Jag tränar ju inte mer än cyklar och promenerar när jag ska någonstans så det är väl därför lite grann. Vem vill vara en lat tjockis som sitter och äter chips i soffan? Hemska tanke!

Inga kommentarer: