onsdag 7 september 2011

Skillnad på märken

Kanske lite ointressant för vissa. Men jag har nu under mina 3 år som kattägare hittat mina favorit produkter. Det är stor skillnad på kattsand och kattsand! Jag blir så irriterad och tokig på kattsand som inte klumpar sig när det står att det ska göra det, i stället faller allt isär och då kommer lukten på köpet då det blandar sig med det rena kattsanden som är kvar i lådan! Jag köper nu det dyraste som även är det bästa, ever clean som finns i olika varianter, det är ingen idé att snåla på kattsand (eller något för den delen).

Sen kattmaten som jag kan vara lite extra noga med nu. Jag har provat de flesta, från budget alternativ till det dyraste som finns typ. Eftersom jag har långhåriga katter har det inte fungerat så bra med budgetalternativ, hårbollar kräks upp lite var stans :( Så även där kör jag på det bästa Royal Canin indoor longhair och nu även Persian Kitten. Och dom funkar bra, inga hårbollar här inte! Och mina katter tycker om det :)

Nu ska jag se vad för schampo som är bäst. Jag ska beställa All systems schampo och conditioner till Lilly. Men har även hittat ett schampo att beställa som jag sett många rekommenderar Annas schampo import. Det är dock helt slut att beställa då det är så populärt. Bianca har sitt silky show som passar henne bäst :)

Nej man ska inte snåla in på produkter. Man måste ha det bästa!

Något jag inte förstår är alla som tycker att man lägger ner för mycket pengar på "bara" en katt. Men vaddå, man vill ju ta hand om sitt djur på bästa sätt, man har ju ett ansvar att djuret ska må bra.

Inga kommentarer: