tisdag 20 september 2011

I körkortstankar

Jag har nu funderat ganska mycket på körkortet som jag ännu inte har :( Min plan när jag flyttade till Umeå var att försöka börja så snabbt som möjligt, men som alltid skjuter jag upp saker.. Alltid har det varit annat som är viktigare just då/nu. Jag har nu börjat kika runt på olika trafikskolor för att hitta någon som kanske passar mig och jag funderar på en intensivkurs.. men dom kostar 9000 kr och då måste jag börja spara pengar till det. Sen måste jag skaffa körskortstillstånd så jag ens får övningsköra och då även ett syntest. Jag vet inte vem jag ska kunna övningsköra med, vem som vill och har tiden till det.. Allt hade vart enklare om jag hade min familj nära som kunde hjälpa mig, men nu är det ju inte så :( Dom har lovat att betala en viss del av alla vi systrars körkort men inte allt (som man kan förstå när man ser vad det kostar).

en intensivkurs är ju bra, men ingen garanti att man får körkort. Då måste man redan ha kört så man känner sig säker om man ska lyckas få kortet efter den kursen.

Jag vet inte hur jag ska göra men jag måste börja nu! Ååååh jobbiga tanke...

3 kommentarer:

Vidde sa...

Men Sofie, du var ju hur duktig som helst! Det var iofs länge sen, men lite som att cykla är det nog.

Sofie sa...

Tack! Ja vi får se om jag har det kvar i mig. Jag vill ju så gärna ta det där körkortet..

SN sa...

Hej, kom och gör intensivkursen i Falköping så får du övningsköra med mig, intensivt då du inte har lektioner :)

Det är alldeles för många nackdelar med att bo långt från familjen, det känner jag verkligen nu när jag är själv med Ella och ingen anhörig på nära avstånd...

Kul förresten att du funderar på körkort. Jag tror du kommer att klara uppkörningen med hjälp av internsivkursen, många gör så. Lycka till!!

Kram Stina