söndag 25 september 2011

Härliga Söndag

Vilken kanondag det blev! Vakna vid 7 tiden och var pigg t.o.m. Solen sken och träden skimrade i höstens färger.

Jag har hunnit att nästan sy klart gardinerna nu. Jag var en sväng på jysk för att skaffa gardinklämmor så jag kan fålla upp dom. Jag köpte även ett duntäcke som jag har velat ha länge nu. Det ska bli så skönt att lägga sig under det ikväll :) Men imorgon så ska jag pynta in hösten här hemma. Kanske hinner jag sy någon duk till vardagsrumsbordet också, hoppas.. Snart är det dags att byta sommarkläderna till vinterkläderna i byrån, brukar alltid bli lite rensning då.. Ut med gammalt skruttigt och in med kanske några nyköpta plagg, får se vad jag har sen förra året..

Henriks kompis kom på besök och jag bjöd på rabarberpajen jag bakat tidigare. Kaffe på det. Vi såg en norsk lite sorglig film, med Stellan Skarskård i en av rollerna. Filmen hette kungen av bastöya eller hur det stavas..

For sedan in till stan för sen middag. Denna gången blev det indiskt på Tajmahal :) Dom levererar igen, guuuud så gott tikka, thali, garlic kyckling sislar med saffransris :) Nu är man mätt och belåten.. Lite trött också. Passar bar att se den nya serien på tv4 Tre trappor? med Robert Gustavsson..

Ha det!

Inte det Tajmahal jag var på, men nästan, haha

Inga kommentarer: