onsdag 8 december 2010

Städa bort katten

Det tråkiga med att ha kalas är att man måste städa så noga innan.. Inte för att det är allt för stökigt utan det är för att få bort så mycket katthår som möjligt för dem som är allergiska.. Katthår på soffan m.m är något som man inte tänker på när man har katt.. Jag har ju kalas nu på fredag och då kommer det allergiker så jag ska grundstäda här hemma, vill ju inte riskera något! Katten ska få vara inne i sovrummet med stängd dörr, i början blir hon väll lite sur men sen går hon och lägger sig och struntar i vad som händer utanför rummet.

Jag ska börja städa lite idag tänkte jag, för i morgon och på fredag blir det bl.a. tårtbakning :)

Kom på idag att jag inte behöver åka in till skolan imorgon, är bara en lektion och den får jag inte vara med på då den andra lärarkandidaten ska ha sin bedömningslektion (den jag hade i måndags).. Så jag har hela dagen till att fixa med förberedelser och lite skolarbete ska jag väl självklart också hinna göra..

Inga kommentarer: