onsdag 22 december 2010

Fint till jul

Jag har städat julfint till Henrik nu när han ska vara ensam hemma i en vecka.. Jag har packat väskan och fortsatt med pyssel.. Jag hade glömt att jag fick slänga min rullväska förra gången då den blev trasig, så det ända jag kan packa i nu är en liten bag och en ryggsäck, men allt går bara man vill.. Jag ska ta med mig lite garn och filttyg, så jag och Anna kan julpyssla lite imorgon på uppesittarkvällen :) Lite garntomtar kanske :) 

 Idag fick jag julkort :) Så mysigt.. Synd att det är en tradition som börjar försvinna bland yngre.. Skickas ist på internet, men jag tycker inte det är lika kul. Ett skrivet julkort i brevlådan är roligare tycker jag..

Snart far jag iväg med tåget. Henrik följer mig till stationen, kommer kännas lite konstigt att han inte är med mig denna jul.. Men får vara glad att man har arbete.. Han har nog roliga saker att göra när jag är borta, säkert nått med datorn..

Inga kommentarer: