tisdag 29 juni 2010

ofrivilligt fotad

Jag vart tvungen att fara in till stan idag igen.. Denna gången för att ofrivilligt bli fotad inne på expert! Jag behövde ett nytt kort på mig själv till nya IDkortet som jag nu skickat in och väntar på. Mitt nu går ut om fyra veckor och jag vill inte riskera att stå där utan! Så det är bra att vara ute i god tid och fixa det... Jag var så nervös över hur kortet skulle bli, om jag skulle blunda, se sne ut, om håret skulle spreta åt alla håll o kanter! Men det gick bra, jag fick tre fina kort :) Men till vilket pris! 160 kr för tre minikort :O Dem tar verkligen betalt! överpris som bara den...

Sen gick jag på banken och fick vänta där i en timma innan det var min tur, suck.. Trodde inte det var sant när jag fick lapp 761 och på skärmen stod det 714.. Ett antal personer innan mig var det alltså... När det väl var min tur gick det fort, men fick en pik för hur jag utalade Swedbank, haha jag uttalar det på nå jävla svengelska, hehe
Men så till det värsta! Dem tar betalt här med.. 400 spänn för ett litet kort! Inte klokt, och man kan ju inte välja att vara utan det där IDkortet heller.. suck igen.. Tur att man har pengar, men det finns ju dem som inte har det och hur gör dem stackarna?

Men så till det bästa! Kulglass! Ekologisk blåbär, jordgubb och hallon-lakrits från glassbaren :) Mums Det behövdes en god, kall glass en varm dag som denna och efter det frustrerande bankbesöket..

Åkte hem efter det och hjälpte Henrik laga mat, älgskav, potatis och sallad :)

Inga kommentarer: