lördag 5 juni 2010

Skit under naglarna och fika efter det


Har vart ut i landet idag.. Vänt jorden, dragit bort ogräs och sått grönsaker.. Vi har sen innan jordgubbsplantor, rabarber och gräslök och idag sådde vi dill, morötter, sallad och persilja :)
Perfekt väder till att vara ute, dryg 15 grader och sol.. Klarar inte av att vara ute och kämpa i landet om det är för varmt! Men nu är det bara att vänta och se om det kommer upp några grödor och kanske rensa ogräs lite då och då i sommar :) Jag är glad..

Så glad att jag skicka Henrik på affären och köpa smör och grädde. Jag har nämligen bakat en kladdkaka och vispat lite grädde :) Så det blev eftermiddags fika och det satt fint..



Nu ska jag fortsätta att sy arbetskläder, tjohoo så roligt! Kladdkaka finns kvar tills ikväll, så det blir nog kvällsfika och stickning ikväll av min pippitröja :)

Inga kommentarer: