torsdag 1 juli 2010

Juli igen

Vad fort Juni gick! Vars tog Juni vägen? Måste vänta ett helt år innan nästa Juni kommer! Men jag kan trösta mig med att det är mycket fint väder just nu och ska fortsätta vara det i flera dagar, och så är jag ledig på det :)

Ikväll blev det kloklippning av både marsvin och katt. Sommar med Ernst på Tv och en hel liter svenska jordgubbar att smaska i mig. Tur för mig så äter inte Henrik jordgubbar (han äter nästan inga bär) så jag får alltid sånt gott för mig själv, hihi

Imorgon ska jag börja med att ta sovmorgon och sen se nån trevlig film under förmiddagen.
Sen blir det marsvinsbadning och klippning.. Sunnis kommer inte tycka om hårtorken, men får sätta lite sallad framför henne. Då kommer salladen och ätandet stå i centrum för henne och hon glömmer oljudet från blåsmaskinen :P Ska även vattenkamma katten!!

Om jag inte sätter mig och solar på balkongen, som jag antagligen inte kommer göra då det blir för varmt i solen för lilla mig, så ska jag rensa bort en massa saker och kasta.. Bra att få det gjort då det blir mer kanonväder lördag och söndag!! Tjohoo

På eftermiddagen ger jag mig in till stan och möter upp Henrik :) Vi ska och se Robin Hood på bio! Henrik har bokat en "soffa" i biosalongen. Ska bli trevligt att sitta i en soffa i stället för två stolar...

Sommar med Ernst :)


Mysiga Ernst, tycker mycket om alla hans program.

Och lite jordgubbar, det hör till sommaren
Jag har ikväll tryckt i mig en massa :)


Just ja, nu har allsång på skansen börjat också.. Tisdagar kanal 1, också något som hör sommarn till!

Inga kommentarer: