måndag 26 juli 2010

Husmanskost det bästa som finns!

Idag har jag lagat mat åt mig o Henrik. Dem som känner mig vet att det inte händer så ofta att jag står och lagar mat. Jag är mer av en baka kaka människa, göra godsaker och sådant. Men iaf idag har jag lagat gammal hederlig husmanskost som jag ofta åt då jag bodde hemma. Jag har kokat ett helt blomkålshuvud, kokat potatis, stekt falukorv och gjort egen vitsås :) Jättegott! Den som inte provat har gått miste om något, tro mig..

Jag föredrar hemlagat husmanskost förre äckliga feta hamburgare och söliga pizzor som någon hårig man står å fixar i ett stökigt och säkert inte så rent kök då dem springer ut o in och svarar i telefon och sedan fortsätter knåda deg m.m.

Nu blir det kaffe efter maten och True blood att se på :) I morgon är jag ledig plus att jag får lön! Jag ska ut o shoppa, men först en härlig sovmorgon och så var det ju det där med räkningarna också som måste fixas. Fort gjort då man har internetbanken, inga problem.

Jo just det! I morgon kommer även ryssvärmen tillbaka! Jisses, förbereder mig med lite extra deo och solskydd innan jag går utanför dörren, haha


Sunnis med nystädad bur!

Inga kommentarer: