lördag 3 juli 2010

blommor och götthet

Lördag och fint väder! Jag har planterat pelargoner ute på balkongen :) Jag hade bestämt mig för att ha pelargoner då dem är lättskötta och tål både mycket värme och regn. Men konstigt nog hade hela blommaffären bara 4 av dem kvar! två röda (jag ville ha röda), en mörk rosa och en ljus rosa.. Så tittar man noga på bilden här ser ni två röda och en mörk rosa :P Men det gör mig inte så mycket, bara jag fick lite fint där ute så är jag nöjd :)

Jag har gjort tacopaj idag, det var Henriks önskemål till middag så det blev det. Han har tjatat om tacopaj i någon vecka nu, men jag har inte orkat... Men medan tacopajen var i ugnen gjorde jag rabarberpaj!! :D fort och lätt var det gjort.. Här är bild på rabarberpajen...

Mums så god den var.. Och med vaniljsås till smakar det så gott :) Ikväll ska jag göra kräm också. Vi var ner till landet idag och hämta rabarberna...


Jag såg också att mina jordgubbar håller på att växa sig stora, dem är gröna nu men så småningom blir dem röda och förhoppningsvis goda :) Bara fåglarna håller sig borta!!!
Min sallad och dill har kommit upp, men bara några centimeter, så det dröjer nog några veckor innan man kan ta något av det... Men jag har gott med tålamod, något jag har fått lära mig igenom åren... Haha låter som jag är en gammal tant :P

Inga kommentarer: