måndag 23 januari 2012

Studiebesök på RSMH

Och vad står dom bokstäverna för? Jo  Riksförbundet för social och mental hälsa! Jag och min klass har varit på besök hos dom idag. Det är ett stort hus inne i centrum och det är öppet för alla att komma och gå. Det var jätteintressant att vara där på besök, vi fick höra på folks livsberättelser och om hur dom har hittat till RSMH. Nog har man haft tur med sin uppväxt om man ska jämföra med dom. Jag som är så känslig av mig fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Dålig barndom som lett till beroende av tunga droger och allt som kommer med det :( Det kan vara svårt att sätta sig in i en sådana situationer..

De berättade om olika akutpsyken och jag fick höra att psyket på sjukhuset var hemskt! Otrevlig personal som skämtar om sina patienser m.m. Jag får då hoppas jag inte blir psykiskt sjuk någon gång och hamnar på ett sådant hemskt ställe..

Jag kände mig iaf välkomnad hos RSMH, under fikat fick Jag och Kattis livemusik av en man som brukar besöka stället. Han sjöng your welcome welcome welcome welcomed, några gånger, hehe Sen översatte han texten - Ni är välkomna välkomna välkomna välkomnade :)


Inga kommentarer: