måndag 16 januari 2012

Grupparbete

Idag fick vi veta att denna vecka ska vi ha grupparbete som handlar om funktionsnedsättningar. Min grupp fick MS Multipel skleros att arbeta om.. Kort tid till att bli klara också :( Skriva en rapport på 4 sidor och göra en powerpoint tills på onsdag em. Men då ska vi även hinna med att samla ihop fakta och förhoppningsvis genomföra två intervjuer!! Sen så har vi språkhindret, jag har svårt att förstå några i min grupp pga brytningar och dålig svenska :( Jag är skitjobbig när jag hela tiden sitter och ber dom upprepa vad dom precis sagt, eller inte förstår.. Det tar lite längre tid än vad det skulle ha behövt göra, men jag känner mig väldigt bra när jag får hjälpa till och förklara ord och lära dom svenska bättre :)

När jag kom hem har jag suttit vid datorn stor del av kvällen och sökt efter info om MS och jag hittade en jättebra sida multipelskleros.nu. Där jag lärt mig mycket om sjukdomen. Försöker även hitta någon lagom lång och bra videosnutt, men det var svårt.. jaja vi får se om den här redovisningen blir bättre än min kassa presentation som jag hade i fredags!

Imorgon går vi halvdag , men min grupp måste nog stanna kvar en extra timma ändå. På kvällen ska jag på en föreläsning 19-21 borta på ersboda. Vi ska lyssna på komikern och föreläsaren Jonas Helgesson som har en CPskada. Jag tror det blir hur bra som helst :) Miroi bjuder på biljetten också! Fint :)

Inga kommentarer: