torsdag 5 januari 2012

Några timmar i centrum

Jag skulle in till stan idag för att posta ett brev i försäkringskassans egna brevlåda, men tjii fick jag när dom stängde redan klockan 12!! Men va fan, jag blev rätt så sur och irriterad, vem stänger klockar 12?! Det är ju ingen helgdag idag heller.. :( Jaja jag fick sällskap av kompis Mia och vi gick runt lite i stadens affärer ett tag. Jag hittade en årskalender med Elsa Beskows tomtebobarnen som jag ville ha.. Nu hänger januaris bild uppe så fint i mitt kök :) Den blir mysig nu 2012.. Blev även med periodkort, bra nu när jag i stort sätt ska åka buss alla dagar i veckan under 3 månader!

Just nu kokar jag ris och ägg. Jag ska göra en tonfisksallad som jag hittade i Maria Montazamis fina bok som jag fick i födelsedagspresent. Jag har aldrig gjort tonfisksallad förut men hört att det är gott. Henrik var som vanligt skeptisk till allt som har med fisk att göra, men han lovade att han skulle smaka!! I receptet står det att man ska hälla upp salladen i en fin skål, helst blå! haha jo jag har en blå skål fast i plast, det får bli den! :)

2 kommentarer:

Vidde sa...

När det gäller tonfisk tycker jag det är rätt så strävt i köttet, så jag brukar alltid köpa tonfisk i olja så känns det lite saftigare. Men jag tror att till exempel min mamma föredrar i vatten. Vilken sort köpte du?

Sofie sa...

Den i Olja köpte jag. Henrik smakade och åt upp allt på tallriken :) Framsteg!