måndag 2 januari 2012

Lillys päls

Jag är bekymrad över Lillys päls, jag förstår inte vad som hände. Innan jul och resan upp till Jokkmokk hade jag badat henne fin och borstat igenom hela pälsen och hon var så fin och luktade gott. Men sen när vi for upp fick hon såklart åka i sin transportbur , på kvällen upptäckte jag att hon var helt bollig på sidorna och jag fixa bort det, nästa dag var hon ännu bolligare/tovigare!? Var det så statisk torr luft att det blev så på bara någon timma? Eller lekte hon gärnet i det stora huset och fick sina tovor på det sättet? Det blev inte bättre under dom dagarna vi var där så jag tänkte att när jag kommer hem så blir det nog som vanligt igen..

För en vecka sedan kom vi hem igen även då efter en transportbursresa och det var värre än ever!!! :O Men jag bestämde mig för att ta tag i det och då blev jag ju supersjuk och har legat och yrat i feber i flera dagar. Nu idag skulle jag göra en rejäl genomgång (i veckan när jag febrat har jag borstat då och då) och jag blir galen på tovorna!! Jag vet inte om jag kan få bort dom på något annat sätt än att raka henne där dom är (sidorna och benen) .. Men jag hade "lovat" mig själv att jag inte skulle vara en lat perser ägare och låta hon bli tovig :( Jag tycker inte jag har varit lat heller då jag borstat henne princip varje dag sen hon kom.. Gjorde jag nå fel när jag badade henne kanske? Jag ska iaf lära mig av denna situationen och förhoppningsvis inte upprepa detta. Jag skäms över pälsen :( Mammas misse ska ju vara fin..

Jag måste ringa min perserexpert och få råd och kanske tips på bra hårvårdsprodukter till vintern.

Älskade fina Lilly <3




Inga kommentarer: