söndag 28 augusti 2011

Nervös

Ojojoj idag ska Lilly komma hem.. Jag är nervös över hur det ska gå med Bianca. Jag har ännu inte pratat med uppfödaren om transport idag. Så jag ska skriva till henne om en stund. Hon är ju på utställning och jag vill inte ringa olägligt så hon får ringa upp mig tänkte jag... Jag måste också föra över lite pengar till henne, men hon kanske skulle köpa ny transportbur till mig som jag ska betala för, så jag väntar och ser hur mycket jag ska föra över..

Jag är ledig på förmiddagen imorgon så det är ju bra, då hinner jag se hur dom är mot varandra.. Men sen när jag far till jobbet stänger jag in någon av dom i sovrummet i fall att.. Iaf dom första dagarna medan vi är på jobbet och inte kan hålla koll. Jag är övertygad att dom kommer bli bra vänner, men det kan ju ta ett tag innan Bianca vant sig med ännu en katt i "hennes" hem. Det är ju så med djur, dom har ju revir.

Jag är så glad över att få ha ännu en katt och hoppas det blir jättebra :) Det blir ju bra för Bianca att lära sig vara med andra katter och ha roligt. Än så länge har hon träffat svärmors katt och det har gått bra, tog några dagar innan hon vågade nosa på henne och gå fram. Annars har hon bara sett katter igenom fönstret, dom flesta har hon accepterat, men 1 katt är hon riktigt förbannad på (vet inte varför). Hade dom träffats ute hade det nog blivit bråk! Så därför är jag pytte nervös över vad hon ska tycka om Lilly nu i början..

Längtar nu tills ikväll. Hon kommer ner med några utställare från Luleå. Mycket tacksam över att man kunnat lösa det på det sättet :)

Inga kommentarer: