lördag 27 augusti 2011

lill Sunnis

Som börjar bli riktigt gammal. Lilla Sunnis är 6 ½ år! Jag "adopterade" henne som två åring från en familj i Luleå som inte hade skött henne så bra. Hon kom tillsammans med Magda som gick bort förrförra julen som 5 åring.. Jag skaffade inget mer marsvin då pga att Sunnis var så gammal redan då och för att jag har inte tänkt att ha fler marsvin i framtiden. Varför? För att jag blir så låst med marsvin, en katt kan man ta med sig lättare om man ska någonstans, men en hel stor kaninbur är inte så lätt att transportera runt.

Men Sunnis har inte lidit av att vara ensamt marsvin, hon har haft katten att leka och kika på. Sen också mig såklart :) min katt har inga problem att vara i närheten av marsvin, hon har inte riktigt någon jaktinstinkt!

Sunnis mår för övrigt bra, är en riktigt pratig och hoppig Peruan :)

Mitt första marsvin Moa blev 9 år gammal! Det kan jag säga är väldigt ovanligt. Hon var också smart för att vara marsvin, vi lekte sök, hon kom när man ropade och var social utöver det vanliga :) Ibland tänker jag på hur mycket jag saknar henne, hon blev en i familjen..

Sunnis




Inga kommentarer: