torsdag 11 augusti 2011

Bjuden på kalas och lite resletande..

På lördag har man blivit inbjuden på 30-års tårtkalas hos Henriks kusin. Det blir nog skojsigt, även fast jag inte kan stanna så länge då jag jobbar ute i Holmsund lördag-söndag kväll och måste med bussen ganska så tidigt på dagen.. Jag förväntar mig inte att bli bjuden på Henriks släkts kalas, men blir glad när jag blir det :) I vanliga fall så vågar? dom inte prata med mig verkar det som.. Inte den här personen men många andra av dom. Jag och Henrik har ju varit tillsammans i 5 år snart och vissa av dom hälsar inte ens och det tycker jag är underligt.. Kanske för att jag och min familj är väldigt utåt mot andra folk och för oss är det en självklarhet att man åtminstone hälsar och byter några ord med varandra. Men jaja skitsam, jag är ju inte tillsammans med dom utan med Henrik <3

Nått skoj då! Jag kollar runt på resor :) Får jag jobb ska jag spara ihop en resa till mig och älskling. En dröm är ju att åka till London och gå på alla roliga museer, caféer och pubar :) Men det är väldigt dyrt att vara i London och som det ser ut nu vågar man inte fara, jag menar, jag vill inte riskera att någon sätter eld på hotellet eller rånar en ute på gatan.. Man har ju sett på nyheterna! 16 000 poliser patrullerar på gatorna just nu och ändå är det inte tryggt och dom varnar för att gå ut..

Jag fortsatte och kolla resor och jag är även sugen på att åka till Tyskland eller Österrike. Tyskland (Berlin) pga sina sevärdheter och uteliv och Wien pga av kulturen och musiken och den fina staden.. Jag vill se världen och ta med Henrik på allt skoj, han har ju inte sett så mycket utanför norrbotten. Jag är 8 år yngre men jag har hunnit med dubbelt så mycket som pluttis, men det ska vi ändra på! Kanske ska man träna upp sin tyska? För engelska är de ju inte kända för, de har ju inte engelsk undervisning i skolan, utan som tillval. mysko...

Något som jag inte uppskattar är solresor, ligga på strand, svettas, se en pool och ett äckligt kackerlacks hotell, "utflykter" från stranden. Nä FYYYY! Något sådant åker jag inte på frivilligt, alla svenskar få ha sitt kreta och thailand ifred från mig.. Jag kan gå in på vems som helst facebooksida och se bilder från sådant och det räcker och blir över för mig!

Hej svejs nu ska jag baka :)

Dom ringde precis från jobbet. Nu har jag "en massa" jobb i augusti :) Tjoohoo, jag har varit lite orolig där ett tag, men nooo mooore worry for me :)

Inga kommentarer: