torsdag 11 augusti 2011

Får det lov å vara en muffin?

Lätt som en plätt att baka muffins! Gott gott, fast egentligen ska vi ju inte äta sådant längre, inte GI det där.. Men vad ska jag göra med alla mina bär annars? Jag tänkte att Henrik kunde ta med dom till jobbet som fredagsfika. Henrik har i veckan besök av holländare på jobbet och det skulle väll passa bra att bju dom på gofika. Duktiga Henrik har pratat engelska hela veckan och varit ut å ätit med dom :) Tror inte jag skulle klara att prata engelska faktiskt, det har aldrig blivit att jag behövt göra det någon gång.. Det är något man måste träna upp..

Plutta ut vinbär, kanel och pärlsocker och in i ugnen!


Ut kommer smaskiga muffinsar som luktar och smakar gott :)

Receptet hittade jag på mat.se - allt om mat :)

Inga kommentarer: