lördag 13 augusti 2011

Blomspråket är klurigt

Jag har kollat upp vad blomspråket säger om 30års kalas och det fanns ingen speciell blomma för födelsedagar, bara bröllopsdagar.. hmm Så jag kanske går på färgen ist och tittade upp vad dom betyder.. Kanske lila blommor passar bäst då om man ska gå efter vad dom ska meddela, haha :) Men finns det inga lila så struntar jag i det och tar dom jag tycker bäst om.. Jag tar alla möjligheter till att vara kreativ, jag plockar alltid ihop egna buketter ist för att ta färdiga. Jag tycker det är roligare och mer personligt :) 

Blå blomma = Jag vill bli vid din sida intill döden
Gul blomma = Du är solen i mitt liv
Lila blomma = Jag önskar dig all lycka och välgång i livet
Mörkröd blomma = Jag saknar dig så
Orange blomma = Jag är din trogne vän
Rosa blomma = Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet
Röd blomma = Jag räknar dagarna till vi möts igen
Vit blomma = Jag tror på din renhet och jungfrulighet
OBS!!! Kom ihåg att en bukett med blå, vita och röda blommor betyder att personen som ger dig dem friar!

Snabb kalas/arbete bild. För jo jag ska till jobbet direkt efter tårtan, haha Och jag cyklar så det blir ingen klänning utan jeansshorts och skjorta.



Inga kommentarer: