torsdag 4 augusti 2011

lägger om kosten.

Det känns som det är på tiden som både jag och Henrik blir nyttigare när det gäller mat. Jag har i perioder varit en "hälsonisse" men sedan gått tillbaka till hur det var innan.. Men nu har jag kommit på att GI-metoden är en riktigt bra grej att prova på och förhoppningsvis följa. Det är ingen bantningsmetod alls, utan handlar om nyttigare val tex. fullkornspasta/ris ist för vanligt, mycket protein och fibrer är hela grejen.

Igår lagade jag en måltid med lågt GI, man håller sig mättare längre pga långsamma kolhydrater. Jag gjorde köttfärsbiffar med rivna morötter i, ist för potatismos gjorde jag blomkål/broccoli puré och grönsallad. Det var gott :) Dagens middag blir nog linsoppa eller köttfärsomelett som det kallas.. Får se :)

Jag tror det kommer bli bra det här och det passar oss som tycker om mat och att äta :) Egentligen är det inte så mycket vi måste tänka på, bara att välja rätt i affären.

Inga kommentarer: