måndag 29 augusti 2011

cykla iväg

Nu är det snart dags. Jobbveckan börjar halv 2 och sen jobbar jag till helgen. Dom ringde från en högstadieskola i morse och frågade om jag ville vikka som textillärare.. Jag sa ju nej för jag jobbar ju på äldreboendet då dom ville ha mig. Men jag började fundera på hur det skulle vara om jag var ledig en dag och dom ringde mig från skolan, skulle jag tackat ja då? Jag vet faktiskt inte.. Jag tycker hela den där grejen som lärarvikarie är skitjobbig. Förrut kunde jag tycka det var roligt och vara det + att få erfarenhet, men inte längre. Jag har som sagt tagit uppehåll från lärarutbildningen och just nu känns det som att jag aldrig vill gå tillbaka :(

Men men, jag fokuserar på det jag vill göra nu ist. Jag vill jobba där jag är och tjäna pengar. Jag vill ha fritid då jag är ledig och inte plugga något alls. Jag vill ta hand om mig, Henrik och djuren. Det är vad jag ska göra! Det är det viktigaste för mig nu :)

Inga kommentarer: