lördag 20 november 2010

Vitaminer

Dessa ska jag prova, köpte dem idag. Jag har nån slags brist och jag är ganska säker på att det är Bvitamin och kanske järn då jag är sjukt trött hela dagarna.. Megastora tabletter är det, men bättre det än att behöva ha såna där drickbara brustabletter som smakar allt annat än gott!!

Nu när det är mörkt och vinter är det väll bra att ta lite extra vitamintillskott, man får ju inte så mycket ljus av solen och tror det är Dvitamin man får brist utav. Morötter har jag hört ska vara Dvitaminrik, men inte så ofta jag äter det, för det ger jag till mitt marsvin :)

Cvitamin kommer jag nog aldrig få brist av, snarare har jag överskott av det jämnt. Jag äter mycket frukt och den här årstiden blir det mycket apelsiner och clementiner, som är mina favoritfrukter :)

100 tabletter är det i en sån här burk, räcker nästan hela vintern om jag tar en varje dag! Henrik fick chansen att använda sitt rabattkort som han fått av jobbet. Jobbar man på apotek så har man sina fördelar :P

Inga kommentarer: