lördag 20 november 2010

Finfint

Köpt nya tyger idag, inför mitt julpyssel som komma skall. Fick tjorva med expediten på tygaffären då jag inte hitta allt jag skulle ha, hon visste heller inte vad bordsfilt var även fast jag förklara.. Såna tycker jag inte har så mycket att göra på tygaffärer. Hon kunde heller inte klippa tyget rakt! Jag rös och blev illa tillmods när jag såg henne klippa i mitt tyg, och jo det blev klippt snett!! MORR! Tycker man ska få klippa/riva tyget själv i affärer så det blir rätt och snyggt gjort.. Man kan ju inte lita på att personalen har någon slags erfarenhet lr utbildning i det dem säljer, gäller i alla affärer..

Men jag är ändå glad att jag fått mitt tyg, ska strax sicksacka bordsfilten för den ska in i tvättmaskinen snart. Jag har tvättid.. Jag tvättar bordsfilten för att den krymper lite grann första gången. Jag ska sy grytlappar av det och vill inte att filten i vanten ska krympa första tvätten, då blir det ju inte så snyggt!

Köpte en god och stark ölkorv, Red Devil hette den..Så äter lite sånt nu och dricker kaffe efter maten.. Sån där ölkorv är beroendeframkallande! Men så gott :)

En tråkig grej som jag upptäckte i morse var att mitt batteri till datorn har lagt av :( Och bara några veckor efter att garantin gått ut, typiskt! Men det brukar ju vara så. Henrik har beställt mig ett nytt, tycker inte om såna extrautgifter som är onödiga.. men tur att det hände nu iaf och inte till jul för då vill jag verkligen inte ha några extrautgifter.

Inga kommentarer: