tisdag 9 november 2010

I sista minuten

Jag ska ut på VFU om två veckor och man måste ha sitt belastningsregister med sig och visa upp att man inte är någon brottsling på nå sätt.. Det tar två veckor att få det står det på polisens sida, jag skickade iväg det idag! Hoppas jag får det i tid ändå, annars vet jag inte hur noga dem är ute på skolorna.. Jag och fyra andra i klassen har inte fått en VFUplats ännu, jag blir lite stressad över det, då jag absolut inte vill hamna långt hemifrån så att jag inte kan pendla.. Man ska få veta sin plats 14 dagar innan man ska ut, men det är väll många lärare som tackat nej eller struntat i att svara då dem nu inte får betalt för att få lärarstudenter till sig..

Jag kan inte planera något inför praktiken innan jag vet på vad för skola jag ska vara på, det är ju skillnad mellan låg-mellan, högstadiet och gymnasiet. Jag vill ha en bra plats! Vfun är i 6 veckor! 

Inga kommentarer: