fredag 5 november 2010

Mongoliskt + The social Network

Det här vart en lyckad dag! Jag gjorde en sådär prestation under seminariet, men en ännu bättre under senare lektioner, man får vara nöjd! Det är ju fredag och mitt huvud är inte som på måndagar.. Blir skönt att vara ledig i helgen, fast har skolarbete att sköta, men ledig från omvärlden menar jag...

Fick veta ganska sent idag att affärerna i stan har öppet som på en söndag och jag skulle ju handla tyg!! Snabbt fick jag packa väskan med alla mönsterpapper och dra ner på stan. Jag hann! :) och jag hittade ett tyg som verkligen passar mig, sen blev det lite nålar och tvillingnålar inköpta också. Sen till projekt två, att hitta en bok som heter kort och gott SY.. Hittade den inte någonstans, för sent kom jag på att det finns en till bokaffär en bit bort då hade den hunnit stänga :( Blir väll tillfälle till veckan och åka in och leta..

Mötte sen upp Henrik! Vi gick och åt på Great Eastern som serverar mongoliskt mat. Fast annat också.. Jag åt då mongolisk mat.. Jag fick gå och plocka ihop själv vad jag ville ha och hur mycket jag ville ha, det blev mycket grönsaker :) Sen tog jag kött som jag trodde var oxkött, men tydligen var det lamm, fast det var gott det också! Sen fick jag hjälp med att hälla på såser (starka såser) och hur mycket som man skulle ha.. Sen gick man till en inglasat stekrum som låg mitt i restaurangen. Där stod en kock och stekte allt medan man stod och väntade.. Det var god mat också, lagom starkt för mig och skönt att man själv har kontroll över kryddningen av maten! Henrik däremot brände väll tungan på sin mat, han hade väldigt stark mat på sin tallrik :P

Gick sedan på Bio och såg The social Network , kanske en lite nördig film och ska man förstå den ska man för det första ha Facebook och sedan kanske veta lite om facebook historien. Men självklart håller jag koll på facebook, jag var ju en av dem första som skaffade det, på den tiden man var tvungen att vara 18 år och eller gå på någon högskola.. Fick hoppa runt mellan olika skolor var tredje månad för att inte bli utkastad från facebook, annat är det idag då det t.o.m är på svenska :) Men bra film i alla fall ...

Inga kommentarer: